မိုဒမ္အားစစ္ေဆးျခင္း (Modem Checking)
မိုဒမ္ပ်က္ျခင္း၊ အလုပ္မလုပ္ျခင္း၊ ထဲ႔သြင္းထားေသာ Driver မမွန္ကန္ျခင္း စသည္႔ ျပသာနာမ်ား ရွိႏိုင္ပါတယ္၊ အရင္ဆုံး Modem ကို စစ္ေဆးဖို႔ à Control Panel à Printers and Other Hardware à Phone and Modem Options ကိုသြားပါ။

Modems à Properties ကိုႏွိပ္ပါ။

ေအာက္ပုံမွာ ျပထားတဲ႔အတိုင္း “Modem Information” မွာ Hardware ID စတဲ႔မိုဒမ္ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြ ျပေနရပါနယ္၊ ပိုျပီးေသခ်ာေအာင္ “Query Modem” ကို ႏွိပ္ပါ၊ “Quarrying Modem” Message Box ေပၚလာရင္ ခဏေစာင္႔ပါ၊ ျပီးရင္ ေအာက္က box ထဲမွာ မိုဒမ္ရဲ႕ အမ်ိဴးအစား၊ ထုတ္လုပ္သူ၊ Standards, coding စတဲ႔အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ေတြ ျပပါလိမ္႔မယ္၊ Message information ေတြရဲ႕ ေရွ႕ဆုံးမွာ “Success” ဆိုတဲ႔ query ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း ျပရပါမယ္၊ “Query Failed” ျဖစ္ေနခဲ႔ရင္ေတာ႔ မိုဒမ္ပ်က္ျခင္း၊ အလုပ္မလုပ္ျခင္း၊ ထဲ႔သြင္းထားေသာ Driver မမွန္တာ စတဲ႔ ျပစ္ခ်က္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနပါျပီ၊ ကၽြမ္းက်င္တဲ႔ Technician နဲ႔စစ္ေဆးသင္႔ပါတယ္။

ပိုျပီးေသခ်ာေအာင္ “View Log” ကိုႏွိပ္ပါ၊ information အျပည္႔အစုံပါတဲ႔ log ဖိုင္တစ္ဖိုင္ ပြင္႔လာပါမယ္၊ Query Success ျဖစ္ရင္လဲ ေနာက္ အခက္အခဲေတြ႔ရင္ သုံးႏိုင္ေအာင္ ဒီဖိုင္ကို သိမ္းထားသင္႔ပါတယ္၊ ဖိုင္ထဲမွာ ျပတဲ႔ အခ်က္အလက္ manufacturer, version, hardware info, စတာေတြနဲ႔ ကိုယ္႕ Modem ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ စစ္ေဆးၾကည္႔ပါ၊ ဒီနမူနာမွာ ျပထားတာက SmartLink internal Modem ျဖစ္ပါတယ္၊ log မွာလဲ “Smart Link 56K Voice Modem, Smart Link (www.smlink.com), Ver3.80.01MC15” စသည္ျဖင္႔ျပေနတာကို ေတြ႔ရမွာပါ၊ ကိုယ္သုံးထားတဲ႔ ေမာ္ဒယ္ကတျခား၊ Query info ကျပေနတာကတျခားဆိုရင္ Modem Driver ျပသာနာရွိေနပါျပီ၊ Driver ကိုက္ရဲ႕သားနဲ႔ “Query Failed” ျဖစ္ေနရင္ေတာ႔ မိုဒမ္ Hardware ျပသာနာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
